Oldtimers en trouwauto’s huren
DSC_0173
DSC_0176
DSC_0177
DSC_0174
DSC_0175
DSC_0179

Fiat 850 S Berlina

Welkom bij deze oldtimer, net als de andere oltimers een uniek exemplaar. 
Prijs per dag €280. - inclusief btw

Lees hier de algemene voorwaarden voor het huren van een oldtimer:

• De meeste oldtimers zijn zonder chauffeur te huur, enige oldtimers kunnen door de oude bediening niet zonder een ervaren chauffeur verhuurd worden. De kosten hiervoor zitten in de genoemde prijs per dag verwerkt en dit wordt vermeld bij de omschrijving.
• Een chauffeur inhuren is mogelijk voor € 20,- per uur.
• Per dag mag er 50 kilometer worden gereden welke in de prijs inbegrepen is. De prijs per extra gereden kilometer is vanaf € 0,30 cent.
• Er is een mogelijkheid dat wij de auto halen en/of brengen op locatie. De kosten voor transport binnen Nederland bedragen 1 euro per kilometer.
• De oldtimer wordt altijd met een volle tank meegegeven. Bij terugkomst zal met een gemiddelde van 1 liter op 9 kilometer de brandstof worden doorbelast.
• Alle oldtimers zijn all-risk verzekerd met een eigen risico van € 500,-, deze is niet afkoopbaar.
• De genoemde prijs per dag is inclusief btw.
• Bij ons mag u de oldtimer de dag na het huren nog kosteloos terugbrengen tot 10 uur in de ochtend. Na die tijd wordt een extra dagprijs in rekening gebracht.
• De oldtimer staat de afgesproken dag ’s ochtends vanaf 8 uur voor u klaar.
• De oldtimers worden uitgeleverd vanuit de vestiging Culemborg.

Het verhaal van de Fiat 850

In de jaren zestig en zeventig stonden de 500, 600 en 850 bovenaan de verkoopranglijst in Italië en deed Fiat ook in ons land goede zaken met deze drie wendbare en praktische auto’s. De 500 en 600 genieten de meeste bekendheid, de afwijkend vormgegeven 850 is minder populair bij klassiekerliefhebbers. De Fiat 600 verscheen in 1955, waarna twee jaar later de eenvoudigere 500 in de showroom stond. De in 1964 geïntroduceerde en door Dante Giacosa ontworpen 850 was een verbeterde variant van de 600 met een verlengde carrosserie en een anders vormgegeven neus en achterkant. Bovendien scharnierden de portieren in tegenstelling tot de 600 aan de voorkant.

Met een lengte van 2,97 was de 500 de kleinste van het stel, de 600 was 3,29 meter lang en de 850 deed daar nog eens dertig centimeter bij. De 843 cc motor van de 850 lag achterin en dreef de kleine 12-inch achterwieltjes aan. Tussen het passagierscompartiment en de motor monteerde Fiat de brandstoftank, zodat er voorin een grote bagageruimte ontstond. Bovendien was de achterbank omklapbaar om extra spullen mee te kunnen nemen. In de loop der jaren heeft Fiat ook een coupé, spider en zevenpersoons busje van de 850 in de markt gezet en in Spanje leverde men de auto ook als. Tot medio 1973 zijn er in Italië van de 850 in al zijn vormen bijna 2,4 miljoen exemplaren gebouwd, ondertussen was twee jaar eerder de 127 aan het gamma toegevoegd als opvolger.

Tekst: Arno Lommers

Technische gegevens:
Cilinderinhoud: 843 cc
Cilinders/Kleppen: 4/8
Max. vermogen: 34 pk bij 4.800 tpm
Max. koppel: 54 Nm bij 3.200 tpm
Acceleratie 0-100 km/h: 27,1 sec.
Topsnelheid: 125 km/h
Transmissie: handgeschakelde vierbak
Gem. verbruik: 6,3 l/100 km (1:15,9)
Gewicht: 700 kg

Lengte/breedte/hoogte: 3,58/1,43/1,39 meter

Nieuwprijs: f 4.945 / € 2.245
Huidige waarde: € 10.000

Productieaantal tussen 1970-1981: 2.398.273 stuks


Prijs: € 280, - per dag
Henk en Gerard
Klantbeoordeling 10
"Ik ben zeer tevreden met dit autobedrijf. Ik woon in Amstelveen en voor alle beurten en APK keuring van mijn oude auto rij ik met liefde helemaal naar Culemborg. Dat zegt voldoende. Ik heb niets voor niets gekozen voor een Privat Lease auto via dit autobedrijf."
Beoordeeld door 584 klanten.
Waardering gemiddeld: 8.444
Ontvang de Visscher jubileumkrant per mail
211